Velike spremembe, tudi zelo dobre, so pogosto lahko zelo vznemirjajoče. Novorojenček je velika sprememba – spremeni tisto, kar počnete, kako vidite sebe, kaj vas skrbi in prav gotovo tudi, koliko spite. Popolnoma normalno je, da niste ves čas ekstatično srečni, kar ne pomeni, da je kaj narobe z vami (če pa se res počutite zelo depresivno, se pogovorite z zdravnikom, babico ali patronažno sestro, saj vam lahko pomagajo).

Marsikaj lahko storimo, da si izboljšamo možnosti za dobro počutje. Obširni dokazi kažejo, da so vam lahko v pomoč tehnike kognitivne vedenjske terapije.

Ena izmed teh strategij vključuje zapisovanje razpoloženja in vseh malenkosti, ki jih vsakodnevno naredimo ter nas navdajo s ponosom in veseljem. Potrebujete samo beležko ali drug način zapisovanja – telefon, računalnik ... Poskusite.

Vsak dan si zapisujte

Zapisujte si, kakšno je vaše razpoloženje na lestvici od 0 do 10, pri čemer 0 pomeni najslabše, 10 pa najbolje, kar ste se kdaj počutili. Namen tega početja je, da ugotovite, da se vaše razpoloženje med tednom spreminja, in da ste lahko pomirjeni, saj vidite, da se boste spet počutili odlično in si prisodili oceno od 7 od 10, tudi če ste si včeraj 3. V pomoč je tudi pri iskanju vzorcev, na primer, ali ste vedno veseli na določene dneve ali ko počnete določene stvari.

Ena stvar, v kateri ste uživali

To je lahko samo malenkost. Na primer prvi požirek kave, ki ste ga naredili, ne da bi se vam shladila, ker ste morali otroka previti. Lahko je vonj otroške glavice. Lahko je občutek nove kreme za roke. Nič ni premalo pomembno. Namen tega je, da začnemo opažati majhne stvari in iskati majhna zadovoljstva.

Ena stvar, na katero ste ponosni

Tudi to je lahko samo malenkost. Vstali ste iz postelje, čeprav ste bili izčrpani. Uspelo se vam je oprhati kljub vsem drugim nalogam. Morda ste se zavedli, da se uspešno spoprijemate z izzivom, da imate majhnega otroka, ki je popolnoma odvisen od vas. S tem prav tako poiščete stvari, ki vam jih je uspelo narediti, ne pa tistega, kjer se nam ustavi oziroma nam ne uspe narediti.

Morda boste začeli opažati majhna zadovoljstva in dosežke, ki jih boste zlahka ponovili.

To je torej to:

  1. Razpoloženje na lestvici od 1 do 10
  2. Ena stvar, v kateri ste uživali
  3. Ena stvar, na katero ste ponosni

Poskušajte si zapisovati vsaj en teden in videli boste, kako vam bo šlo od rok ... Ne obremenjujte se, če kdaj pozabite, čestitajte si, ko vam uspe. Če uporabljate beležko, jo odložite na dostopno mesto, saj jo boste tako lažje uporabljali. Sporočite nam, kako vam gre.