Ker sem imela srečo, da mi nikoli ni bilo treba biti na dieti, sem predvidevala, da bo dobrih deset kilogramov, ki sem jih pridobila med nosečnostjo, magično izginilo takoj ob porodu. Teden po porodu sem vznemirjeno pomerjala svoje prednosečniške kavbojke, a nisem bila pripravljena na to, da jih ne bom spravila niti čez boke, kaj šele zapela zadrgo. To je bil pravi šok, ki mi je zbil samozavest. Sčasoma sem kavbojke lahko spet oblekla, a sem za to potrebovala tri mesece.

Častite svoje nove obline

Ne obremenjujte se še s tem, da morate zlesti v svoje tesne kavbojke. Zdaj je čas, da uživate v ženskih oblinah in se osredotočite na skrb zase in za otroka ter pustite telesu, da okreva.

Kaj se je zgodilo z vašim telesom?

Normalno je, da si želite staro postavo, a bodite prijazni do sebe in se zavedajte, da je trajalo devet mesecev, da je v vas zrasel otrok. »Zasipajo nas z absurdnimi podobami zvezd v bikinijih nekaj tednov po porodu. A ne pozabite – one imajo osebne trenerje in že nekaj dni po porodu telovadijo kot obsedene, kar prav gotovo ni dobro,« pravi osebna trenerka Sarah Maxwell (www-sarahmaxwell.co.uk). »Pričakujte, da bo trajalo od devet do dvanajst mesecev, da se boste znebili vse nosečniške teže in se spet počutili kot običajno.«

Do takrat se naučite imeti radi svoje obline, oblecite se tako, da jih prikažete z dobre plati, jejte zdravo in malo telovadite. In seveda uživajte v tem, da ste postali mama.

»Sprejeti morate svoje nove obline in v trgovinah izbirati takšne oblike in sloge oblačil, ki pristajajo vašemu telesu, kakršno je zdaj.« »Ne bodite pod pritiskom, da morate shujšati v nekaj tednih,« pravi modna stilistka Lisa Talbot (www.lisatalbot.co.uk).

Trebuh je za večino žensk po porodu najbolj problematičen predel. »Nihče vas ne opozori, kako dolgo bo trajalo, da bo spet raven. Nihče me ni pripravil na to, da se bo moj trebuh po porodu prvega otroka spremenil v okroglo in mehko žogo, še moj mož je bil presenečen nad njim. Zavedati se morate, da je to popolnoma normalno,« pravi Sarah Maxwell.

Maternica potrebuje od štiri do šest tednov, da se skrči na predporodno velikost. Dojenje in lažja telovadba bosta pripomogla, da bo trebuh hitreje postal spet raven in mišičast, a vseeno boste potrebovali nekaj mesecev.

Boki in stegna sta naslednja predela, ki se spremenita. K hitrejši okrepitvi vam bodo pomagali sprehodi z otrokom v vozičku, tečaj poporodne telovadbe in preproste vaje za krepitev mišic.

Oblecite se tako, da pokažete dobre plati svojih oblin

Če investirate v nekaj dobro izbranih kosov, ste še vedno lahko videti odlično in samozavestno, hkrati pa telesu omogočite, da okreva. To je nasvet Lise Talbot:

  • Zgornji del, rezan pod prsmi, ali bluzica, ki se stisne in premika pod trebuhom, sta videti res dobro. Izogibajte se krojem, ki stisnejo okrog pasu.
  • Lahko nosite telirana oblačila, vendar naj bodo okrog pasu zelo nabrana, da zakrijete trebuh.
  • Izberite plašč, ki ima od ovratnika navzdol dva ali tri gumbe, nato pa se razširi, tako da se ne oprijema trebuha. Izogibajte se stisnjenim plaščem in plaščem s pasovi.
  • Najboljše so hlače z visokim pasom, ki segajo čez trebuh in vas nekoliko stisnejo. Nosite jih z bluzicami.
  • Z neplisiranimi krili, ki se zapenjajo na strani, boste videti bolje. Izberite džersi, usnje ali kilt.
  • Obleke v obliki tunike ali obleke, močno nabrane na trebuhu, bodo zdaj videti odlično.
  • Uporabite modne dodatke, kot so vpadljiv nakit in pisani šali, s katerimi hitro in poceni menjate svoj videz.

Razvajajte se.

Ko postaneš mama, najti čas zase postane manj pomembna naloga. A če vsak dan nekaj minut porabite samo zase, se boste počutili bolje in boste samozavestnejši glede svojega videza.

  • Vsak dan sem 10 minut vadila jogo. To me je pomirilo in okrepilo trebuh,« pravi 38-letna Kathryn.
  • Enkrat na 14 dni sem si privoščila manikuro. Počutila sem se glamurozno in negovano,« se spominja 35-letna Anna.
  • Vsakih šest tednov so mi s trajnim ličilom premazali trepalnice, da se mi ni bilo treba ukvarjati z maskaro, počutila pa sem se urejeno in naličeno,« pravi 32-letna Kate.
  • Privoščila sem si nekaj novih modrčkov, da sem se pohvalila s svojimi bujnejšimi oblinami. Počutila sem se seksi in manj me je skrbelo, ker se mi kavbojke še niso prilegale,« pravi 40-letna Jane.

Dvignite si samozavest

Če se vam je samozavest podrla, ker se vam vaše telo še vedno ne zdi vaše, si razpoloženje popravite z naslednjimi ukrepi:

  • Vsak dan pojdite na kratek sprehod. Svež zrak in vadba povzročata sproščanje kemičnih snovi v telesu, ki so odgovorne za dobro počutje.
  • Osredotočite se na svoje najboljše točke. Če imate lepe lase, si jih postrizite, pobarvajte in razkazujte novo pričesko.
  • Za boljše razpoloženje in glamurozen občutek se vsak dan odišavite z najljubšim parfumom.
  • Vsak dan se opomnite, da je vaše čudovito telo ustvarilo prekrasnega otroka.
  • Kdo na vas izvaja pritisk, da morate biti videti popolni? Prav gotovo ne vaš otrok – zanj ste že popolni.

Kako se spraviti nazaj v formo

Odvečnih kilogramov se boste postopoma znebili z zdravo prehrano in lažjo telovadbo. Tako jih verjetno tudi ne boste pridobili nazaj.

  • Pojejte vsaj pet porcij sadja in zelenjave na dan.
  • Vedno jejte zajtrk. Tako ne boste že sredi dopoldneva posegali po nezdravi hrani.
  • V vsak obrok vključite ogljikove hidrate, kot so kruh, riž, testenine.
  • Sladke prigrizke, čips, piškote in čokolado si privoščite le občasno. Naj ne bodo del vaše vsakodnevne prehrane.

Telovadba za zdaj

»Zdaj ni čas, da začnete z novo visokointenzivno telovadbo. Pilates je odličen za novopečene mamice, saj omogoča novo zavedanje telesa, drže in krepi trebušne mišice. Sprehodi z otrokom v vozičku so brezplačni in preprosti, pa še varuške ne potrebujete,« pravi Sarah Maxwell. Prav tako svetuje, da se vpišete na tečaj poporodne telovadbe ter si pripravite seznam najljubših pesmi za predvajanje in plešete nanje, kadarkoli lahko. »Ne čakajte, da otrok zaspi – všeč mu bo, ko vas bo gledal.«